onsdag 18 november 2009

Jäkla vaccination!

Jag har varit superanti den där vaccinationen eftersom jag är gravid och det inte finns några som helst papper på vad som kan hända med Räkan om jag tar sprutan. På kvinnokliniken tycker de att jag ska ta den, och jag har bokat tid för det - men magkänslan säger fortfarande att jag inte bör ta den. :S

Så hur gör jag???

Jag skulle ju ALDRIG förlåta mig själv om jag tog den och det blev nåt fel på liten pga vaccinet... Har aldrig någonsin tidigare haft sån här ångest inför ett beslut - det är allt annat än harmoniskt. :(

5 kommentarer:

CK sa...

det är inte alls lätt, jag förstår dig. Vi är också anti, man vet aldrig de långsiktiga effekterna, man e försökskanin ju!!
Jag tror inte vi kommer att ta sprutan, eller.. ??.. shit french fries! Vill inte tänka :/
Hoppas du slipper ångest och att allt går bra! KRAM!

Hannah sa...

Svårt det där... riktigt svårt.
Är ju i valet och kvalet hur jag ska göra med Ella.
Allt känns så ovisst, en del läkare säg vaccinera och andra säger nej gör inte det.
Så jag förstår dig verkligen.

Malin Ek sa...

Först och främst så har jag HELT missat att du är gravid så STORT GRATTIS! Gud vad kul! KRAM KRAM KRAM!

Sen så tror jag du gör rätt i att köra på magkänsla när det gäller den där sprutan. Man gör ju oftast rätt i att lita på sina instinkter.

Kram kram!

vem: m l i (minikaka) ? sa...

jag lider med ditt beslut :/ mer fakta så kanske du känner dig säkrare till beslut :) lycka till.

Anna Eriksson sa...

jag ska inte heller vaccinera mig, är fortfarande i valet och kvalet om Liv ska få göra det... förbannade skitinfluensa!