torsdag 12 november 2009

Trollet hemma hos oss

Det är läget här hemma - lugnt och skönt. :)

Gubben har börjat kalla mig för SoffTrollet, I wonder why? höhö. Jag och Soffan trivs väldigt bra i varandras sällskap och vi kan umgås utan att säga nåt till varandra alls. Det är skönt. ;)

Jag är iaf mycket piggare idag om man jämför med gårdagen, så jag hade tänkt försöka ta mig iväg till hundkursen ikväll - får se hur det blir med det. Vi skulle behöva det, men jag vet inte om min ork räcker till.... :S
Kanske att jag tar en powernap och ser om det ger nåt.

Min bärbara dator håller på att gå sönder - igen, på exakt samma sätt som de andra två gångerna. Har även hört andra som har haft precis samma problem med sina Asus-datorer av samma modell.... Mailade till Asus kundtjänst och frågade hur jag ska gå tillväga nu när samma sak håller på att hända igen och garantin gått ut. Svaret var att eftersom jag inte hade någon garanti kvar så skulle reparationen inte vara gratis - skulle kosta 937SEK+arbete+delar. Finns inte en suck i helvetet att jag betalar flera tusen på att laga en dator som har någon form av fabrikationsfel!!! Inte blir det då en Asus nästa gång... :S

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Ut på långpromenad i det sköna vintervädret så ska du se att du blir pigg och får energi, bästa sättet att starta dagen på (det är väl det man har hund till?) :)

Therese sa...

Priset tycker jag var helt ok för att leka lite. Den kommer från
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81937

Är riktigt kul men faktiskt rätt svårt...