måndag 21 november 2011

Helgen!

Vi har haft en riktigt härlig helg med en massa roligheter!

Fredag
I fredags var jag en sväng på stan med Åsa, Wendy och mamman. Jag shoppade lite försiktigt - en ljusstake, en concealer, kläder till Z, skal till telefonen....och säkert nåt mer som jag har glömt. Det var i alla fall riktigt trevligt! :) 
På kvällen drog hela kollektivet till Bersika och Bruksvägen där vi beställde hem pizza och bara surrade och slappade i soffan. Helt klart en skön avslutning på dagen!

Lördag
Hela dagen gick åt till att preppa för tjejmiddagen, typ. Eller kanske inte hela, men nästan. :P  Jag städade lite och förberedde så mycket jag bara kunde för att det skulle bli enkelt sen.
Tjejerna kom och vi käkade, surrade och såg lite Twilight innan vi drog iväg på bio för att se den senaste filmen i serien! Galet jäkla bra var den - helt klart bäst hittills! Dock måste jag säga att åldersgränsen på 11 år var inte okej för den filmen kan jag tycka. Jag skulle ALDRIG skicka iväg en elvaåring att se den där själv... Jag tycker att den var lite väl blodig och hot på sina ställen för att så små barn ska se. Nä, 15-årsgräns hade varit mer passande.

Kvällens meny såg ut så här
Förrätt
Matbullar (foccacciabröd med fyllning, rullat som bullar i form)
Sallad
Varmrätt
Kyckling italienne (kyckling i ugn med vitlök och parmesansås)
Ris
Sallad
Efterrätt
Glace au four

Söndag
En frusen tripp till Öjeyn och julmarknaden var den dagens äventyr. Hujja så kallt det var! Så går det när  man inte klär sig ordentligt.... :S  Det är alltid så där i början av vintern, jag har svårt att bedöma hur mycket kläder som kan behövas. Och nu när man har mindre isolering på kroppen så blir det ju liksom ännu kallare. *brrrr*  Jag hittade då inte nåt särskilt på marknaden, men lite mysig stämning var det ändå. :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

insåg att jag varit med dig hela helgen =) men det var jukt roligt och hur mysig lördag som helst Tack vännen !!!

Hanna sa...

Men neeeej, jag missade julmarknaden helt o hållet! Visserligen så jobbade jag, så det hade inte spelat någon roll om jag vetat om det, men ändå. Skit!

Sv: Håller med dig till 100%! Vet inte hur man ska kunna föra vidare en god självkänsla om man misstrivs själv? Och att sägas att man bara ska jobba med sin syn på sig själv istället för det fysiska, det känns som ett hån från de som inte har komplex själv. Visserligen kan och ska man börja där, men det löser inte alltid alla problem.