torsdag 10 november 2011

Underbara människor


Jag vet inte hur det är med er, men själv känner jag att jag är på tok för dålig på att säga till mina nära och kära hur underbara de faktiskt är och hur mycket deras blotta existens betyder för mig. Så nu tänkte jag göra en liten hyllning till dem.

Familjen

Min familj är en sån där "modern" variant då mina föräldrar är skilda sen i början av åttiotalet. En del ser det som negativt att vara skilsmässobarn, det gör inte jag. Tänk så underbart det är att ha en ännu större familj med fler personer att älska och att bli älskad av. Finns inget negativt med det i mina ögon. :) De är allihopa helt fantastiska på sina sätt! Om man räknar allihopa (mamma, pappa, deras respektive med barn) så består min familj av tolv personer. Hur härligt som helst! Och ska vi då börja räkna alla syskons respektive och barn så blir vi fler än vad jag orkar räkna till... :P
Ni betyder alla så otroligt mycket för mig och jag älskar er allihopa!

De närmsta brudarna

Här hade jag tänkt skriva nåt litet om var och en av er, men jag insåg att det skulle bli att jag skrev samma om alla då de är helt underbara! :P
De personer som jag ser som mina absolut närmsta vänner är Tess, Jäcka, Åsa, Carmen, Erica. Ni är jätteviktiga i mitt liv och ni är helt amazing allihopa - var och en på sitt unika sätt! Ord att beskriva er räcker liksom inte till... Älskar er!

Nya stjärnor

Jag måste bara få hylla den lilla grupp med mammor som jag är glad att jag är en del av. När det var tal om föräldragrupp på Cederkliniken så hade jag en bild av en grupp nyblivna hysteriska "Solsidan"-mammor och var inte så där jättepositivt inställd men tänkte att "kanske man lär känna en eller två nya människor". Jag kunde inte ha mer fel! I denna föräldragrupp fann jag inte bara en och två nya stjärnor, utan FYRA nya helt underbara tjejer och deras småttingar! Vi träffas helt utan krav och jag trivs så galet bra i deras sällskap, min energikvot är alltid påfylld efter våra träffar. :)




Vem är det man ska tacka för att man har förmånen att ha alla dessa fantastiska människor i sin närhet?
Till den det berör: TACK!


6 kommentarer:

Unknown sa...

meh åhhh så söt du är *liten tår i ögonvrån* och du är absolut en av MINA bästa vänner utan dig skulle livet vara så trist Kram

Therese sa...

Men sötis! *snyft* och jag säger som Åsa, du är min bästa vän och varit det i fasikens 27 år! Jesus, vi är inte bara bästisar vi är gamla oxå! =) Älsk dä vännen! Kram

CK sa...

Nååå! Är megastolt av att få vara din vän, älskar dig med!

Magdalena sa...

Man är tyvärr alldeles för dålig på att säga till alla nära vad dom faktiskt betyder!. Alla är nog det mer eller mindre och ibland kan jag tänka att "tänk om det en dag är försent..". Samtidigt så hoppas man alla vet det trots att man inet säger det så ofta :)

Mamma sa...

Älskade, söta, underbara dotter. Tack för de orden:) Det går inte att mäta kärlek, men om man räknar på en skala 1 - 10 så ligger mina barn på 150! Älskar dig!

Jessica sa...

<3