fredag 4 november 2011

Ranchkyckling

Receptet har jag ursprungligen fått från Tess, sen har jag modifierat det liiiite bara... :) Det är lika enkelt som gott!

Ranchkyckling

3-4 kycklingfiléer
ca 400 gr penne eller tagliatelle (jag kör på penne)
1 pkt bacon (jag kör utan då jag inte är nåt fan av just det)
1 röd paprika
5 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde (jag kör 5 dl laktosfri matlagningsgrädde)
gratängost
salt
peppar
2 st OLWs Ranchdip-påsar

Strimla och stek kycklingen, krydda med salt och peppar. Koka pastan enligt beskrivning. Skär paprikan (viktig för smaken!) i strimlor och skär baconet i små bitar om man vill ha med den.
Blanda ihop creme fraichen och grädden och vispa ner dipen.
Blanda ihop pastan, kyckligen, paprikan och ev bacon och häll ner i en ugnsform och häll över "röran". Jag brukar röra om lite i formen så att röran inte bara lägger sig överst. Sen toppar man med gratängost och tjopp in i ugnen i typ 20-30 minuter på ca 225*. (Tiden beror lite på hur bra ugnen är... ;) )

Så där, klart att servera! :D

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh, det lät ju jättegott! Och jag som älskar ranchdippen...! Måste pröva! :D

Jennie och Norah sa...

Nej men dra åt h-vete!! Är det med dipen ranch!? Min favorit! Den MÅSTE testas omgående! =)

Jag har relativt bra rutiner på mina måltider. Oftast frukost runt 10.00. Lunch 13.00. Middag 17.00. Det som är det jävligaste är att jag äter aldrig mellanmål. Så har du några tips på nyttiga snacks/mellanmål så tar jag tacksamt emot det! =)