torsdag 24 november 2011

Planer för helgen

Självklart så är ju helgen planerad, det är harmoniskt i själen att få skriva in saker som ska göras i kalendern. :)

Vill ha!
Imorrn, fredag, så drar jag och Z iväg och storhandlar på morgonen. Gubben jobbar till 17 så att storhandla efter det en löningsfredag, det gör jag inte. No way. Tänkte även ägna dagen till att städa och preppa inför det kommande julpyntet - dammsuga, skura, dammtorka, ta bort sånt som ska bytas ut mot juligare grejer, renbädda... Ja, ni förstår. Och så då fram med det lilla pynt vi har! :)

Lördagen hade jag först planerat att spendera på Korpen då de har anordnat en grym Novemberfest med en massa coola klasser under dagen och partaj på kvällen. Meeeen, då frågade mamman mig om jag och lilla familjen hade lust att haka på till grannstaden och köpa julklappar just den dagen. Och, eftersom det passade så bra då gubben är ledig så blev det shopping istället. Kvällen är planerad sedan lääänge - då ska jag, Åsa och Carmen ut! Wihoo! Tror att sist jag var ut var våren 2010, så det blir grymt kul! Vi kommer ju att träffa alla Korpare ute misstänker jag, så det blir nog bra ändå. :P  Dock så uppmanar jag alla som kan att åka in och köra nåt grymt pass under dagen - tror att det kommer att bli galet kul! :D

söndag är det ju julskyltning och jag är lite sugen på att åka in till stan, men det tar emot lite då jag anser att det ska vara snö på gatorna den dagen... Snön kan jag ju glömma, så frågan är om vi kanske bara tar en slapp dag hemma och kanske börjar att fylla upp frysen med lite julfika och spelar julmusik istället? Det kan vara rätt mysigt det också... :)

1 kommentar:

Lotta sa...

Skyltsöndag ska ha snö, annars får det va =)
Samt att den ska vara på kvällen eller åtminstone inte börja fören efter 15 då mörkret har kommit!