onsdag 29 december 2010

Dagens BM-besök

  • HB 128
  • Sf-mått 35 cm
  • Socker okej (kommer inte ihåg värdet)
  • Blodtryck 110/70
  • Juniors hjärtslag ca 138
Sen tyckte hon att Junior verkar vara i bra proportion till mig och min kropp, så det känns bra. Vi pratade även lite om preventivmedel efter förlossningen, och som det ser ut nu så är jag lite nyfiken på hormonspiral. Nån som har någon erfarenhet av dem? Åsa, resultatet för dig med spiral blev ju förvisso ett stycke Wendy - men jag tänkte att min bm kanske är skitgrym på att sätta in den rätt om man jämför med din student, eller nåt . ;)  höhö!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har läst din blogg lite då&då, men aldrig kommenterat förut. Angående h-spiral så fick jag den insatt efter min son föddes. Min livmoder var precis på gränsen tillräckligt stor för att man ska kunna sätta in spiralen, men det blev gjort iaf. Tyvärr visade det sig att livmodern trots allt var för liten, jag kände av spiralen hela tiden och det var riktigt obehagligt! Jag hade ju hört att man inte skulle märka att den var där... Så det var lite synd, hade gärna haft den om det funkat bättre. Annars har jag nästan uteslutande hört positiva saker om den. Lycka till med bebisen när det är dax, spännande:)
//I

Erika sa...

I: Kul att du lämnade en kommentar! :D
Jo, jag har också hört en massa bra om just hormonspiralen... Har testat kopparspiral för hundra år sen men det funkade inte alls, fy fasen så ont jag hade och blödde läääänge. Hujja. Eftersom jag vill ha något som är lokalverkande så är det inte så mycket att välja på, tyvärr. :/
Ha det bra!

Unknown sa...

ha ha ja ett stycke wendy e ju hel fel ..men jag förstår vad du menar..ha ha nu e jag ju på den säkraste sidan av alla !!!

Erika sa...

Åsa: haha! Wendy är ju helrätt, men jag tänkte att vi tar ett barn i taget liksom..... ;) Vi måste ses nån dag känner jag - är ju evigheternas evighet sen sist!

M sa...

Jag tyckte den var väldigt bra när jag hade en, men så fick jag för högt bt så det var bara bort med den. Men själv känslan att slippa ha mens, slippa komma ihåg något och bara vara varje dag. Funkar den så är den helt enkelt toppen.

Mallan sa...

Mina piller är väl kanske inte att föredra, men det är tydligen så olika för alla.. Ialf så har jag slutat blöda av dom, bara sisådär 3 mån senare (= Varför inte piller el likn? Annars har du nog inte så mkt alternativ tyvärr..

Kram!