söndag 5 december 2010

Effektiv söndag

Idag har jag varit sjukt effektiv, tycker jag då själv i alla fall.... Och som att det känns i fogarna! Ajaj.
Har hunnit med en fika i Öjebyn med några GBP:ade tjejer - massor najs var det, trots träsmaken i rumpan efter att ha suttit på hårda stolar. :P 
När jag kom hem så satte jag igång och bakade lussekatter som jag tänkt att jag skulle göra under en tid nu. Det är så sjukt lindrigt att göra såna istället för vanliga bullar, vanligtvis så svär jag mest över mina påhitt när jag väl bakar - icket idag! Det var rent av riktigt roligt. :)  Efter att ha bakat i ett par timmar så satte jag igång med middagen som dagen till ära fick bli makaronilåda. Hade tänkt göra en kyckling/pastagratäng som Tess gjorde på en av våra tjejmiddagar men då hade jag glömt att ta fram kycklingen så det sket sig helt enkelt. Får göra den en annan dag, den är hur god som helst! :D
Efter bak och mat så blev det söndagsstädning - plocka, dammsuga, skura. Harmonin efter att man städat är inte att leka med... Då känns allt så mycket skönare på insidan liksom.

Tidigare idag frågade jag gubben om vi kanske skulle ta ner julgranen från förrådet nu... Han skrattade lite och tittade på mig med väldigt frågande ögon. Han trodde att jag skämtade. Oh nooo, inte det - jag vill väldigt gärna ta ner granen och det helst förra veckan. :P  Tror att jag ska försöka få honom att hjälpa mig ner med den under veckan - vore jättemysigt juh!

1 kommentar:

Lotta sa...

Fann tyvärr inte orken att komma :(