torsdag 9 december 2010

Rapport från läkarbesöket

Idag har vi ju varit och pratat med finaste DrÅke om huruvida vi var i behov av kejsarsnitt på grund av mina kramper samt näringsbrist. Vi hade ett jättebra samtal där vi ställde en massa frågor om vad som händer om jag skulle genomgå en normal förlossning och skulle krampa - vad händer med mig och vad händer med junior? Han lugnade oss med att det är inget att oroa sig för då mina kramper inte håller i sig mer än kanske 30 sekunder och det påverkar inte junior det minsta - det vore inte värre för honom än en vanlig värk. Och jag kan få kramplösande läkemedel, samt att de kommer att ha stenkoll på mig i och med att de kommer att veta om detta. Vi pratade såklart om en massa annat också, men resultatet av samtalet blev i alla fall att vi nu känner oss trygga med att föda "normalt" - bortsett från att inget oväntat händer såklart. Så, inget snitt är inbokat. :)   Jag har ju en inre tro på att det är bättre för både mor och barn att föda normalt, och har alltid haft den inställningen - hade jag inte haft mina kramper så hade jag inte ens funderat ens.
Nu blir det så här och det känns faktiskt riktigt bra. Tror att det var en kombination av barnmorskans genomgång av förlossningen på senaste föräldrautbildningen och DrÅkes expertis som gjorde att det faktiskt mest känns lite spännande just nu. :)  Vi fick passa på att göra en viktuppskattning och få ett par 3d UL-bilder, sen ska vi även dit ett par veckor innan beräknad förlossning och göra en ny undersökning så att vi ska känna oss trygga. :)  Junior väger just nu ca 2 kilo i alla fall och DrÅke uppskattade att han nog kommer att ligga kring 3,5 kilo när han tittar ut. Typ.

Lite lejd näsa - haha - men tydligen ser just näsorna lite konstiga ut på såna här UL... :P

Lilla Junior

8 kommentarer:

Mallan sa...

Åh så härligt för er! Läkarnas expertis brukar ha en lugnande effekt, och det kommer säkert att gå alldeles ypperligt bra för er alla 3! Oj så söt lillfisen är, fan vad läckert att man kan se honom så tydligt på kort! (=

All lycka till er!

Anonym sa...

så underbart söt :) Lycka till med allt kramar Jessica

linn, felicia, Oliver sa...

så fiina bilder på lillen=) vad skönt att ni blev lugnare av samtalen...det kommer gå så bra=) kram//Linn

Louise sa...

åå vilka bra bilder du fick, vad roligt! :)

Jennie och Norah sa...

Men jag tror jag smäller av så snygga bilder!!Ser ju så verkligt ut trots att han ligger i din mage =) Har ni hela tiden vetat att det skulle bli en pöjk? Kraam!

Sussie sa...

Å gud så underbart söt!
Verkligen grattis att allting går så bra. Underbart välskapt ser det ut som! Kram Sussie

Malla sa...

Men så fina bilder!! Tänk att den där lilla gobiten ligger i din mage!:D

Anonym sa...

Helt fantastiska bilder. Önskar det fanns sådan utrustning då Lova låg i magen =)