lördag 18 december 2010

Nu ska jag faktiskt gnälla lite....

Jag tycker att jag varit rätt duktig på att inte gnälla eller klaga alls under graviditeten. Därför börjar det vara dags nu! :P

Jag har ju haft lite foglossning på baksidan, och den har varit hanterbar och jag har kunnat lindra den bara genom att tänka efter hur jag stått, gått och rört mig överlag. Men nu jäklar har jag fått foglossning fram också - och far åt ="¤)(&/%"¤& så ont det gör!!! Som jag förstår det så kan det kännas extra mycket eftersom han fixerat sig och därmed trycker på rätt bra neråt. Imorse var jag så jäkla pissnödig att jag tvärsatte mig upp i sängen och ställde mig upp för att skynda mig till toan. Det resulterade i att jag var tvungen att ta hjälp av väggarna på väg till toan för att inte rasa ihop pga smärtan i det undre livet. Känns som att någon sticker en kniv mellan benen. Kan lova att det är allt annat än skönt... Sen har det fortsatt till och från hela dagen, dock inte riktigt så illa som imorse - tack och lov!
Har ett sånt där stödbälte hemma och har provat det, men eftersom han ligger så långt ner nu så blir det jätteobehagligt, åker upp och så kan jag inte sitta med det på. Ett badkar hade inte varit så dumt just nu.... *drömmer mig bort*

Sådär ja, nu har jag gnällt färdigt.

5 kommentarer:

Mamman sa...

Det är helt befogat att gnälla! Jag har ju som sagt aldrig haft såna besvär men det är säkert inte så beagligt, men inget att göra åt. Tyvärr. Kramizar från mig.

Hanna sa...

Man får gnälla! :D

Sv: Jag sover så mycket bättre då lillan ligger i sin egen säng, och börjar man längta för mycket är det ju inte så långt att sträcka sig för att hämta henne till sängen ;) På våran spjälis går det inte att ta bort ena sidan, annars hade vi gjort precis som ni tänkt :)

kramkram

Jennie och Norah sa...

Exakt så hade jag när jag väntade Norah.Och det kom som sagt i slutet men det var inte foglossning utan det var att hon låg längst ner i födelsekanalen!Man får som ett diagram när man kommer in på förlossningen och där mäter dom vart barnens huvud är i jämförelse med hur öppen man är.Norah låg på den sista tappen och enligt den är man redo att föda.Dock var jag bara öppen 1,5cm (borde ha vart 10cm med tanke på huvudläget).Så just därför kändes det som knivar mellan benen eftersom hon låg SÅ långt ner (dock fixerade hon sg aldrig och kom med sunny-side upp).BM kände t.o.m henne med fingrarna!Tänk om man själv hade exprimenterat hemma typ och känt en liten kalufs.OMG!

Shit så långt det blev och jag känner att det blev lite off-topic =) Men det kan vara det att det är för att lillen ligger långt ner som det känns som knivar.
Kram!

Isa sa...

Instämmer, man FÅR gnälla! Jag har varit skonad från fog-ryggont men haft ont framtill sen vecka 14 någon gång. Inte alls hela tiden, men ofta. Precis som du beskriver den med knivar och nu riktigt längst ner, gör ju så jävulusiskt ont. Skönt att man vet vad det är i alla fall! När jag väntade Theo hade jag samma, och då var jag nära ringa akuten ett par gånger. Skönt att det inte är så långt kvar för dig!! Kram!

Me.. sa...

Det är det som är det fina med en grav, man får gnälla från början till slut! Utan att någon ifrågasätter!

Det är värre om man gnäller hela tiden annars, haha, då har man inte så mkt att skylla på! :P