lördag 25 december 2010

Men vad katten hände?

Julafton tillbringade vi hos svärfar i Skellefteå - eller Ostvik är väl mer korrekt egentligen, men Sk-å som Sk-å tycker jag som pitebo. Haha! :P 
Vi hade i alla fall en riktigt skön och soft dag där, passade mig alldeles utmärkt eftersom jag alltid är trött ändå. Vi fikade, åt middag, fikade igen och surrade lite. Efter middagen så kom även svärmor och gubbens andra bror med sambo dit, så det var kul att vi hann träffa dem också! :) 
Dagens action var nog mötet mellan Rejsa och kissen.... Herreguuud! Katten var inne eftersom det var så pass kallt ute när vi kom, men han hade gömt sig i en vägghylla i vardagsrummet så han kände sig väl inte så där jättebekväm med en stor hund i huset. Kisse tycker nämligen att hundar är väldigt äckliga och flyr fältet så fort han ens känner doften av dem. Jag satt i köket och surrade med svärfars sambo när jag hör världens bark från vardagsrummet och jag ser framför mig att Rejsa är uppe i hyllan och jagar katten... *paniiik*  Jag springer dit och ser då Rejsa stå nedanför fönstret i en massa jord som ramlat ur en blomma som ligger på golvet, där ligger även en sån där "luft-fuktar-grej" i porslin i tusen delar, ljusstaken i fönstret har slocknat och ligger/hänger halvvägs nere på golvet och det luktar kattpiss. Så var är katten? Jo, kisse har klamrat sig fast i regeln mellan två fönster där han panikslaget tittar på Rejsa som står nedanför och viftar på svansen. Stackars katten blev så rädd att han kissade ner sig i flykten från Loppan. :(   Tur att svärfar är så lugn - han tog bara ner katten och stängde in honom i badrummet så att han skulle så varva ner och vara ifred, hämtade en sopborste och sopade upp jorden och keramikskärvorna medan jag hämtade skurhinken. Sen skrattade vi gott åt alltihopa resten av kvällen! :P 
Har bara väntat på att det här ska hända, det är ju oundvikligt i det långa loppet liksom. Rejsa tycker att katter är jätteroliga - de springer ju och jaktinstinkten tar nog över lite där! I somras skulle hon jaga katten på Nygatan, katten sprang iväg under staketet - Rejsa rakt in i det. :P  

Julklappar so far:
- Trisslott
- Pengar
- Presentkort H&M
- Presentkort H&M
- Presentkort Hanzens

Vi kommer att få julklappar både idag och imorrn också när vi åker runt till resten av familjen - inte dumt alls! :P  Det är kul med klappar! ;)

Inga kommentarer: