fredag 31 december 2010

Året som gått

Årets Rejsa
När vi med andan i halsen fick syn på en knöl på hennes ena framben så svartnade det lite för ögonen. Ett besök hos vetrinären bekräftade att det var en tumör, men troligtvis en godartad sådan. Alla minnen och känslor från när Gibbe blev sjuk bubblade upp och det var otroligt påfrestande tid från att vi varit in första gången tills dess att de fått provsvaren från biopsin. Tumören togs bort och det visade sig att den var godartad och en relativt vanlig sort som unga hundar kan få. Tack och lov!
Sen ställde vi ut henne i maj med riktigt fina resultat - BIM med ett Ck - snyggtjejjen våran! Jag har sagt det förr och säger det igen, hon är verkligen ett lyckopiller och vi älskar henne på alla sätt och vis. Våran lilla Loppa.


Årets Prövning
Hade lite flyt och fick sommarjobb på Gina Tricot sommaren 2010 - jag var hur nöjd som helst över detta! Sen visade det ju sig att jag var gravid och med graviditeten kom ett illamående utan dess like. Huuuuua. Sen att inte kunna kräkas på grund av magsäcksoperationen gjorde inte saken bättre - det lättade ju aldrig! :/  Så jag jobbade hela sommaren i relativt högt tempo och ett brutalt illamående och minns inte så mycket mer från den här sommaren. Tyvärr.

Årets Kärlek
Här skulle jag såklart kunna skriva en hel dag om mig och gubben - men årets kärlek är ju helt klart att våra älskade vänner Åsa och Jimmy (äntligen!) gifte sig! Som att vi hade väntat på denna dag! Denna dag var helt perfekt och så "de" som det kunde bli. Vi hade även äran att vara värdpar och jag hoppas att de är nöjda med den lilla insats vi gjorde - det var superkul!



Årets Projekt
Vi lämnade ju "Wisteria Lane" på Djupviken för att flytta in till stan och bli stadsråttor. Och herreguuud vilket projekt detta visade sig bli... Gubben jobbade, jag jobbade och mådde illa och det var bara tur att vi fick ta nycklarna till nya lägenheten en månad tidigare än planerat för annars hade det aldrig gått. Eftersom nya läggan stått tom en längre tid och var ostädad så fick vi en gratismånad av hyresvärden mot att vi städade den själva. Vi funderade inte så himla länge på det erbjudandet. :P  Men nu är vi här och trivs jättebra, om man bortser från ett gäng partyprissar som använder trapphuset som festlokal. Däremot börjar tankarna vandra iväg till hus igen, mest för att få en gård och att slippa grannar så nära inpå. Vi får se hur det blir framöver.

Årets Röst
Jag säger bara en sak - Jay Smith - och låter klippet tala för sig själv.


Årets Klipp
Det måste nog vara barnvagnen som vi hittade på Blocket - precis en sån som vi ville ha! Den var till och med i rätt färg och såg ut som att den knappt var använd, detta till ett superpris! Mycket, mycket nöjd över det inköpet! :D

Årets Beroende
Eftersom jag har otroligt lätt att fastna i serier så har jag ju gjort det även det här året. I år är det Vampire Diaries som stått överst på listan av bra serier - såååå underbar! Den har allt från blodiga slagsmål till sweet love.... *drömmer mig bort lite*  Helt perfekt, skulle jag väl sammanfatta den som.


Årets Lycka
Det är ju helt klart Junior som plaskar runt i magen just nu. Han var lika oväntad som vansinnigt efterlängtad efter nästan sex års kämpande! Tänk så ödet kan överraska oss... Kommer ihåg när jag sa till gubben att jag skulle ta ett test bara för att utesluta att det var en graviditet som muckade med min mens, eftersom jag trodde att det var på grund av operationen den var lite sen. När jag tagit testet så stod vi båda två inne på lilltoan i gamla lägenheten och tittade på stickan, sen på varandra, sen på stickan, sen på varandra... Vi visste verkligen inte vad vi skulle vare sig känna eller tro. Många oroliga veckor gick vi igenom innan det var dags för fostervattensprov, om vi nu skulle ta oss så långt. Det gjorde vi och det visade sig att det låg en frisk grabbhalva där inne och mådde hur bra som helst! Vad är oddsen liksom? Lyckan visste inga gränser och vi har nog fortfarande inte riktigt greppat att det verkligen är våran tur nu. :)  Som vi längtar efter våran lilla Junior som snart är hos oss!


Årets Förändring
Måste nog vara att jag lämnade 35 kilo bakom mig för alltid i och med min magsäcksoperation i våras. Det är utan tvekan det bästa jag gjort för min hälsa och välmående! Visst har det varit lite kämpigt att bli gravid så snart efter op eftersom näringsupptaget inte har varit det bästa, men jag har ändå fått må otroligt bra trots allt. Jag vill gärna tro att det fanns en tanke bakom att jag hann göra operationen innan jag blev gravid, för att jag är övertygad om att min kropp hade gått sönder helt och hållet om jag hade blivit gravid när jag vägde närmare hundra kilo och hade ont i alla leder redan då. Så, tack till ödet som såg till att alla ducks was in a row för en gångs skull! :P

Årets Insikt
Att Vampire Diaries-vampyrerna smiskar Twilight-vampyrerna vilken dag som helst! ;)

Årets lillfis
Såklart lillfisen Elton som såg dagens ljus i somras och som jag har äran att vara faster till! Han är en riktig gladskit och har de goaste kinderna i världen som man bara vill nypa i... Sötunge! :P

3 kommentarer:

Hanna sa...

Kul att läsa om erat år, och självklart var det ödet som såg till att GBP'n och graviditeten kom i just den ordningen ;) Så härligt att Junior flyttade in, och tänkt att nu är det 2011-året du blir mamma Erika! :)

by M sa...

Vilken fin sammanfattning!!! Den säger nästan att år 2010 var ert år samtidigt som jag tror 2011 kommer toppa det!!! =)

Mallan sa...

Har ju varit ett toppenår för er, och 2011 kan bara bli bättre! (=

Kram!