lördag 1 januari 2011

1/1 -11

Första dagen på det nya året spenderas i soffan med täcke och kudde.... Det var riktigt längesen jag var så här förkyld - hujja. Men ändå, hellre förkyld än magsjuk vilken dag som helst. Bara lite jobbigt att måsta gå och lägga sig efter att man plockat ur diskmaskinen/ätit etc, tur att jag inte har några måsten idag och imorrn. På måndag jobbar jag mitt sista pass på Korpen innan min ledighet, blir både skönt och lite vemodigt. Skönt eftersom jag känner att min ork inte är vad den borde vara - den förlamande gravidtröttheten har slagit till igen, och vemodigt eftersom jag verkligen tycker att det är jättekul att jobba och träffa en massa glada träningsmänniskor. :)  Planerar att komma tillbaka och jobba lite timmar till hösten så då är det bara att hoppas att det finns nån timme till övers när det är dags. ;)

Nyårsafton spenderade jag tillsammans med Loppan och gubben på hans jobb. Vi tyckte att det var mysigare än att fira på var sitt håll.... Vi låg i soffan och såg film mest hela kvällen, vi glömde till och med att säga "Gott Nytt År" till varandra - hahhahaa! :P   Man kan säga att det var en väldigt soft kväll, och det var precis det jag orkade med. Jo, vi käkade gott här hemma innan vi åkte till gubbens jobb - det var den dagens ansträngning typ. :)

Jag välkomnar 2011 med öppna armar och hoppas att det kommer att bli ett toppenår för alla våra nära och kära!

Inga kommentarer: