torsdag 19 augusti 2010

Besöket hos dietisten

Det gick himla bra, alla värden (bortsett från ämnesomsättningen då) såg jättebra ut och hon hade bra svar på mina frågor så jag känner mig nöjd och lugn nu. Har ju varit lite orolig att jag skulle ha dåliga värden eftersom jag mått så illa under graviditeten, men icket! :)  Riktigt skönt!

Jag frågade bland annat om träning och hon tyckte att jag kanske inte behövde köra några högintensiva pass, utan mer korta och lågintensiva pass. Ur näringssynpunkt så föreslog hon att jag skulle äta lite "matigare" mellanmål de dagar när jag tränar. Så jag ska verkligen testa detta och se hur det känns i kroppen! Kul! :D

Hon frågade om jag åt lättprodukter, men det gör jag ju inte eftersom det känns bättre att äta "vanlig" mat. Det hade hon inget att invända mot eftersom jag gått ner så pass bra i vikt och låg på en bra vikt idag. Hon pratade också om att det var viktigt för mig att just äta "vanlig" mat med normal fetthalt eftersom jag behöver det extra mycket nu med Ärtan i magen.

De små pekpinnar jag fick var att jag måste dricka mer vatten (I knooow!) och ta mina kalciumtabletter som jag inte tagit för att de är stora som ubåtar... Jag skulle ringa upp till kirurgavdelningen och be att få utskrivet en tuggvariant på dem så jag lättare får i mig det viktiga kalciumet! Hä blir bra hä! :D

Inga kommentarer: