fredag 13 augusti 2010

En skönt spontan dag

Egentligen har vi massor som skulle behöva tas tag i här hemma, men när det var så varmt och härligt väder ute idag så kände vi att stranden vore himla najs. :P   Efter att ha pratat med fru Karlsson och fru Grönlund så mötte vi upp dem på Hamnviken där vi satt och filosoferade i solen. Huur skönt som helst. Gubben skulle i vanlig ordning ha mig till att bada och jag gjorde ett tappert försök. Men det stannade vid det försöket - det var ju svinkallt! *brrrr*
Väl där så föreslog fru Karlsson att vi skulle grilla med dem till middag idag vilket i mina öron lät riktigt najs eftersom vi inte planerat någon middag. :)  Vi åkte hem, sov en timme, åkte till Bergsviken.
Rejsa och Zelda gick inte jättebra ihop sist de träffades, det var lite sura miner från fröken RB den gången. Men vi tänkte att om de får vara ute och härja så går det säkert massor bättre, det är friare och inga barn som springer omkring dem. Sagt och gjort, de fick röja ute och det gick hur bra som helst! :D   De låg och tvättade varandra, drack ur samma vattenskål, retades lite, lekte med en buse - precis som förut. Nu blir det till att de får träffas oftare så att det inte är som att träffa en ny kompis varje gång. Däremot märker man att Rejsa mognat lite, hon la sig flera gånger ner och bara tittade på Zelda som skuttade runt som en studsboll - det hade aldrig hänt för ett år sen. Kul som tusan att se det så konkret. :D
Direkt vi kom hem så la sig Loppan i sovrummet och där ligger hon än och sussar - hon har gjort kväll. Söthund.

Nu ska jag göra detsamma - alltså säga gonatt. Ligger redan i sängen så jag ska bara ta lite kvällsmat och sen blir det till att sussa kudden så jag orkar jobba imorrn!

Inga kommentarer: