onsdag 25 augusti 2010

Natten

Efter operationen så kan magen bråka en hel del om jag inte får i mig tillräckligt med fibrer och vatten. Det gjorde den inatt. Fyyy satan så ont jag fick! Så pass ont att jag svimmade och krampade.... Och när jag gör det så vill jag lova att jag har ont! Kan lova att det kändes bra att gubben inte jobbade natt, för hade han gjort det så vette fasen vad jag hade tagit mig till. :(   Som jag sagt tidigare, han är som Valium för mig - väldigt lugn i såna här situationer och det smittar av sig. Efter att att jag var klar med allt svimmande och buissness på toan så var jag så jäkla skakis så då tog gubben in en stol i duschen och sa att jag skulle ta mig en varm dusch. (Hade kallsvettats så hela kudden var blöt). Så där satt jag som en gammal tant och duschade - och det var huuur skönt som helst!
Idag är jag helt knäckt och lär inte orka göra många knop nu på fm så jag lär befinna mig i sängen tills dess att orken kommer krypande.


Uppdatering: Jag kanske skulle tillägga att jag hade de här problemen med magen redan innan jag opererade mig - började när jag var 10-12 år kanske. De har utrett vad det kan vara som utlöser mina kramper eftersom det inte alltid har varit i samband med smärta, utan har kommit när jag tyckt något har varit väldigt obehagligt också. Utredningen gav ingenting - inga magproblem, ingen epelepsi - nada. Så när jag inte dricker tillräckligt med vatten och äter nog med fibrer så bråkar min mage med mig. Nu efter op så är den såklart lite mer känslig för detta, men det är första gången jag fått ont i magen efteråt. Men, som sagt, jag är väl medveten om varför och det är något jag är "van" sen tidigare år. Nu är det måååånga år sen jag krampade, så det var lite spännande. Och inte på ett positivt sätt då. :)
Nu mår jag jättebra och allt är som vanligt, bortsett från att jag är lite tröttare än vanligt efter nattens bravader.

3 kommentarer:

Anna Eriksson sa...

fy tusan! drick meeeeer vatten, ät wasa knäcke! *pekpinnen i handen* hoppas du slipper detta fler gånger!!! /anna

Victoria sa...

Du må då vara vaksam så du inte misstar det för kramp... om det skulle råka vara tarmvred alltså, fast då går det ju inte över.

Erika sa...

Victoria: Nejrå, detta är nåt jag haft till och från sen jag var i sjuårsåldern så jag har full koll på läget. :) Men tack för omtanken!