fredag 13 augusti 2010

Så skönt!

Idag blev det ett spontanbesök på Hamnviken med gubben, fru Karlsson, fru Grönlund och ett gäng kids. Riktigt, riktigt skönt var det! Jag hade velat bada lite men det var så jäkla kallt - jag fick inte ens ner fötterna i vattnet... Huuua. :S  Det var lite trist. Jaja, en stund i solen med lite matsäck och en massa vatten gjorde susen för min huvudvärk som nu är puts väck. :)

Dagens middag kommer att intas på Bruksvägen, lite spontant det också. Ibland är det skönt att vara lite spontan, säkert väldigt nyttigt för mig som gärna vill planera allt. :P  Mycket terapi idag då alltså... ;)

Imorse ringde barnmorskan från MVC här i stan och sa att hon fått ett av provsvaren på proverna jag tog i onsdags - min ämnesomsättning. Hon pratade på om att den inte var som den borde vara och jag förklarade att jag haft svårt att svälja tabletter när jag mått så illa och att jag därför missat en del, kanske det kunde vara därför värdena var låga? "Men värdet ligger lite väl högt", säger då bm. Va?!?!! Har alltid legat ganska bra till sen jag fick diagnosen, men nu helt plötsligt ligger jag högt fastän jag missat en massa tabletter - hur fasen går det ihop? Jaja, jag avstår iaf från tabletterna tills jag vet nåt mer tror jag. Fast å andra sidan så används de tabletter jag äter för att justera höga värden också... Äh, jag vet inte. :/  Hur som helst så fick jag akut komma in och ta nya prover på VC i förmiddags så de skulle hinna skicka dem innan helgen. Det är ju bra. Så nu är det några prover vi inväntar - fvp och proverna jag tog i onsdags och idag. Jag hatar att vänta.

Nu ska jag ta en liten nap så jag orkar vara trevlig när vi åker bort sen! :P

2 kommentarer:

Jäcka sa...

Det kanske inte är konstigt om ämnesomsättningen är hög när du äter typ .. hela tiden pga op? Jamena, de e väl lite det som är grejen? Eller? Inte vet jag. Men lyd nu deras råd vad du då gör så det inte blir nå rackel... eller nå.. Hoppas d löser sig. kram

Mamman sa...

Varför har du inte sagt nå om det?????