måndag 24 januari 2011

Dagen och mascaran

För att förtydliga vad jag vill ha ut av en bra mascara: Jag vill ha långa, separerade, oklumpiga ögonfransar. :)  Om man går på att de ska vara tjockare så blir de oftast klumpiga - tyvärr.

Denna måndag bjuder på ett besök på banken, igen. Idag ska våra lån från Handelsbanken flyttas över till Sparbanken, sen tror jag inte att det var nåt mer vi skulle göra där idag. Under veckan så kommer även de konton vi haft på H-banken att avslutas, våran bankkvinna på Sparbanken ville se så att allt funkade innan hon avslutade dem. Det är bra det.

Sen ska jag även (äntligen!) skicka in alla papper till Försäkringskassan. Bara att hoppas på att det funkar och att jag får upp mitt SGI, vore inte helt fel alltså... Fastän jag ser det som en bra grej att jag aldrig varit så pass sjuk att jag behövt plocka ut sjukdagar från FK så är det förjävla besvärligt en sån här gång att det inte finns några som helst inkomstuppgifter på mig... Förstå vilken ångest det har gett mig med alla dessa arbetsgivarintyg som ska in och som jag fortfarande inte fått av företagen. Puh. Trodde aldrig att a-kassan var de som skulle kunna lätta på ångesten, de brukar ju vara rätt bra på att skapa den de också - men icket denna gång - TACK! :D

Inga känningar av någon kommande förlossning inatt heller.... Suck. Inatt har jag dessutom sovit som en liten gris, det behövdes. :)   Tog Panodil innan jag gick och la mig så att jag skulle slippa ha så ont i fogarna inatt - det funkade! DrÅke gav det på förslag när vi träffade honom sist, att man kan ta Alvedon/Panodil innan läggdags så tar man iaf udden av smärtan.

3 kommentarer:

Mamman sa...

Det är ju superbra att Panodil hjälper så du kan sova ordentligt på nätterna. Fortsätt så för det behöver du. Vi väntar alla med spänning:) Kramis.

Emma sa...

Oh spännande nu med 1 (?) dag kvar?! :)

Jennie och Norah sa...

Det är ju olika från person till person vad som passar en,men jag använder iaf Telescopic Mascara och det är den ENDA (har prövat måånga) som ger mig riktigt långa och separerade ögonfransar.T.o.m mamma bytte till den och DET var ett stort steg för henne =)