lördag 15 januari 2011

Gäääsp....

Idag är det lördag och jag sitter i soffan och käkar frulle all by myself... Gubben och Loppan ligger kvar i sängen och sussar. Jag kan lova att jag är ganska avundsjuk på att de kan sova ut. Själv styrs jag av hunger och Junior redan nu, och det är väl så det är tänkt att det ska vara gissar jag. Att man ska vänja sig med trasiga nätter och tidiga mornar... Och nog är det väl bra. Men jag tycker verkligen om att sova alltså så det lär bli kämpigt. Tur att jag är en sån där som faktiskt, utan problem, kan gå och lägga mig en stund här och där om jag är trött - det kommer jag att fortsätta med när Junior anlänt. Sover han så sover jag. Jag tror att det är bästa lösningen på mitt "sova-problem". :)

På måndag firar jag och gubben att vi hängt ihop i åtta år. Tänk så sjukt fort tiden går när man har roligt! :P  Det har verkligen varit åtta fantastiska år där allt har känts helt rätt every step of the way. Att jag skulle få chansen att träffa en sån underbar karl, det trodde jag aldrig! Vi har hunnit med "några" *hosthost* flyttlass, inne på andra hunden, ägt ett hus, sålt ett hus, några graviditeter, vi har gift oss, vi väntar på Junior som snart kommer och gör våran familj helt komplett.... Ja, vi må vara lugna av oss och aldrig bråka så tallrikarna ryker - men det betyder inte att vårat liv är ospännande för det! :P 
(Med meningen ovan syftar jag på att många anser att det är nyttigt att bråka och gör man inte det så har man ett tråkigt förhållande, typ. )

Annars så känns livet helt underbart - det är mycket som händer just nu som bara är positivt!

Någon frågade om jag själv hade nån känsla om när Junior har tänkt komma ut, och visst har jag det! :P  Man kan ju aldrig veta, men det känns i alla fall som att han inte kommer att dra ut så länge på det - att han kommer innan eller just vid utsatt tid. Nog för att han gärna får komma lite när han vill nu eftersom allt är klart, men jag tror att han kommer att hålla oss på halster en stund till. Det har dock börjat kännas att kroppen håller på att förbereda sig på någonting, det är som svårt att förklara, men det känns annorlunda i alla fall. Tyngden blir större neråt för varje dag som går så han är då helt klart på rätt väg! ;) 
Det ska bli spännande att se vem som gissar rätt! :P

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Erika, jag och sambon har varit tillsammans i 10 år och bråkar sällan. Mest småtjafs om man är trött och less. Vi har heller ALDRIG vräkt ur oss nåt som vi inte menar, och det tror jag är nyckeln. 100% respekt för varandra, och aldrig ta varandra för givet! Glöm inte er relation även när Junior tittar ut! Vårda den ömt, man får inte i strävan att vara bra föräldrar tappa varandra, glöm inte det! Kram!

Erika sa...

jag missade tävlingen men för skols skull gissar jag i alla fall den 27 Jan. Kl. 16.37

passar även på att säga lycka till med förlossningen som stundar. :)

kram