tisdag 11 januari 2011

Spec.mvc-besöket

Allt såg himla bra ut, såklart! :)  Junior var väldigt aktiv så det var svårt att få till några riktigt bra bilder, men vi fick med ett par stycken i alla fall. Vikten uppskattade DrÅke till ca 3kg och det kan säkert stämma rätt så bra då varken jag eller gubben vägde så mycket mer än så när vi föddes. :)  Som mamma sa: "Ju mindre de är desto lättare är det att få ut dem!". Låter bra det. :P

På fredag är det dags att träffa barnmorskan igen och mäta magen, lyssna på lillhjärtat och surra lite. Efter det är det väl bara en träff till med henne, om jag förstått det hela rätt? Beror kanske lite på om man går över tiden och så.... Men det hoppas vi på att vi inte gör. :)

Ska lägga upp listan på er som är med och gissar på när Junior kommer så ni får en liten överblick! :P 

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tre kilo var alldeles lagomt att klämma ut kan jag meddela ;)

Anonym sa...

Oroa dig inte över storleken. Första barnet vägde 2920 och andra 3735. Andra barnet var mycket lättare att trycka ut :-) Då är det åxå NIO år mellan barnen, så jag hade inte så mycket hjälp av första förlossningen...eller hur jag nu ska förklara :-)
Det kommer att gå superbra, du ska få se vilken puma du blir när det väl är dags ;-)
Jag lämnar tävlingen åt andra..jag behöver ingen plattång! *s*
Kram// E i Ökx