torsdag 20 januari 2011

Torsdag idag då

Idag har jag varit med Jäcka på äventyr halva dagen. Eller äventyr kanske inte är rätt ord - men vi har fått massor gjort i alla fall! :P  Besöket på MIO var lite jobbigt, vill haaaa så himla mycket grejer alltså men jag måste ju avvakta tills vi flyttat så jag vet vad huset behöver för att visa sig från sin bästa sida... ;)

Sen har jag gett mig på att byta dragkedja på gubbens skoterbrallor - det kändes som en bra investering med en dragkedja för 40:- istället för nya byxor. :)  Nu ska jag bara mecka dit den. Bara. När jag ändå var på syaffären så hittade jag två jättefina tyger, ett velour- och ett jerseytyg, som jag ska sy en filt av! Kommer att bli sååå mysigt! Det kommer att bli en rätt stor filt som han kommer att kunna ha kvar i många år, så det känns kul. :)

Jag har ju haft sammandragningar/förvärkar rätt länge nu, men de har aldrig kommit under natten - tills inatt! När jag hade varit uppe på toaletten så fick jag lite förvärkar (tryck och värk nedåt, ont i ryggslutet) och hann bara tänka att "åhå, nu kanske det händer nåt!", sen somnade jag och mer spännande än så var det inte. Hm. Jaja, men det känns i alla fall som att det händer nåt - att det går framåt. Känns riktigt bra! :D

3 kommentarer:

Mallan sa...

Har en känsla av att du kommer att åka in inatt! (;

Sofie sa...

Spännande! Det här tycker jag tyder på att de riktiga värkarna drar i gång på natten efter att du har sovit ett tag. (Du hade inte bara ätit nåt olämpligt då? Jag hade inbillade värkar ett tag en natt minns jag... tills jag kom på att jag ätit en sorts grillkorv som min mage aldrig riktigt har gillat... fick lägga mig igen :))

Erika sa...

Sofie: Jag var bara på toa och kissade, som vanligt kring den tiden, så jag var inte orolig i magen. Det var bara så skumt att det kom fv mitt i natten liksom, och när jag låg ner... Jaja, han kommer när han är redo! :P Önskar bara att han kunde dela med sig av sina planer liksom. ;)