fredag 21 januari 2011

Unionen

Jag kommer nog aldrig att vilja byta fackförbund/a-kassa tror jag! Unionen är fan bra alltså!
Sedan oktober jag har begärt ut arbetsgivarintyg från de företag jag jobbat vid före jag började studera för att skicka till Försäkringskassan så att de skulle kunna räkna ut mitt SGI. Tänkte att jag skulle vara ute i tid eftersom FK har långa handläggningstider. Sen dess har ETT intyg trillat ner i brevlådan, och det var från Gina Tricot där jag jobbade i somras. Det tog tre dagar att få, från det att jag mailade och bad om det. Det är ju så det ska vara. De andra företagen har jag mailat hur många gånger som helst, jag har ringt och pratat med dem - you name it. Inga intyg än. Men så kom jag på att a-kassan borde ha åtminstone kopior på dessa intyg då jag har stämplat efter att jag jobbat där. Jag mailade dem i tisdags och igår fick jag till svar att de satt de intyg de har hos dem i ett kuvert och skickat till mig! Hur underbart är inte det då!?!?!! Så idag eller i början av nästa vecka borde det brevet vara här... Det kallar jag service! Som sagt, att byta fack skulle vara traumatiskt för mig. :P


Dagens ToDo
  • Sy fast den nya dragkedjan i gubbens stoterbrallor
  • Sy en mysig filt till Junior
  • Dammsuga/skura
  • Tvätta lite
  • Bädda sängen
  • Tacomiddag på Grindgatan - myyyys!

2 kommentarer:

Lott@ sa...

Tar jämnt kopior innan jag skickar in intygen, har lärt mig efter vissa missar förr

Hanna sa...

Jag kände likadant med IfMetall, men var tvungen att byta till Handels då jag började på Kappis. Behöver man hjälp med något nu och ringer dit så känner man sig mest till besvär, trots att jag ju faktiskt betalar för att de ska finnas till för en. Nä, skithandels!

Sv: Hon skulle kunna ligga framför tvättmaskinen och glo i timmar tror jag :D Allt som har med hushållsarbete och renlighet gillar hon; tvättmaskin, dammsugare, elvisp, badkaret osv :D Det låter väl säkert kul och är spännande att titta på :)