onsdag 19 januari 2011

Yta vs. insida?

Satt och funderade lite på det där med hur man representerar sig själv och vad man själv lägger vikt på när man träffar människor... Ska ju till banken idag och vi ska dessutom byta bank så vi ska träffa en kvinna som vi bara träffat en gång tidigare - och då var det första jag tänkte "vad ska jag ha på mig så hon inte tror att jag är en slashas?". Dömer vi verkligen andra direkt utifrån hur de ser ut, eller kan man verkligen se bortom det till 100%?
Jag kan vara ärlig och säga att jag, inte alltid - men dock emellanåt, kan ha en åsikt om en person jag inte känner utifrån hur denna person klär sig/representerar sig själv. Inget jag på något sätt är stolt över, men det kanske (förhoppningsvis!) bara är mänskligt?

Med handen på hjärtat, hur tänker ni?

4 kommentarer:

Emma sa...

Just på banken när det är lånedags försökte man väl tänka på att kanske inte ha mjukisbyxor men inte sådär extremt ändå :) Fredde var ju tvungen att komma dit direkt från jobbet en gång, dvs han hade arbetsbyxor och smuts lite här och där men då såg man ju iofs varför ;) Vilken bank byter ni till? :) (nyfiken då vi kollade upp lån på olika banker men den vi hade (Sparbanken) var ändå den det blev efter lite "ja men dom andra säger såhär"... ;))

Lilla strumpen - casu consilio sa...

Kan ju vara lika ärlig som dig och säga att jag resonerar väl i stort sett som du runt det med yta vs insida =) Jag tror dom flesta människor "dömer boken efter dess omslag" men att dom flest också har förmåga att ändra åsikt om man kommer på att man "dömt" fel =P

Lycka till på banken =)

Jennie och Norah sa...

Bra fråga!
Jag är nog lite som dig;Dömer lätt folk efter utseende vilket jag ibland har fått ångra.Inte det att jag sagt något eller pratat skit utan mest för mina egna tankar.Jag har lärt känna (via Antes kompis) en tjej som har det typiska utseendet för en s.k bimbo.blond,stora tuttar och ser riktigt bra ut.Men hon är bland de trevligaste och mest jordnära tjejer jag vet!=)

Sen ang.banken så tror jag inte man behöver klä upp sig från topp till tå.Bara ha vanliga kläder och se "normal" och fräsch ut =) Sen tror jag att dom går mkt efter personlighet på sådana ställen!

Emma sa...

Sv: Sant, men bara vi går in i februari så spelar det ingen roll när hon kommer egentligen för då är hon färdig bakad ;)